Livets goda..

MMmmm..
smuttar på ett glas vin och mumsar på mörk choklad med apelsinbitar.. Är det ljuvligt eller är det ljuvligt? Jag bara undrar.. Mmm.. Så ljuvligt gott det är!
Förr om åren var jag såld på Marabous ljusa mjölkchoklad.. Älskade den.. Hatade mörk choklad. Tyckte mig få ont i huvudet bara av tanken på mörk choklad..
Men så la jag av med Marabous mjölkchoklad (varför får den ens kallas choklad???) och smög mig på den mörka chokladen.. Detta var bara något år sedan, ska ni veta..
Till en början var jag lite tveksam, men alla rön om att den mörka chokladen är mer nyttig och innehåller mindre fett - fick mig att kämpa vidare..
Och NU, nu har jag trillat dit..
Jag bara ääääääääääälskar mörk choklad, och den med apelsinsmak/bitar är ju bara helt nykärs-god!!
Jamjam. Det BÄSTA med mörk choklad, är att man blir rätt tillfredsställd av bara en mindre bit. Den innehåller så mycket kakao att man inte får någon plötslig ingivelse att trycka i sig en hel karta.. nej usch..
En liten bit ska det vara.. så låter man den smäääälta i munnen.. mmmm.. man känner kakaosmaken sprida sig i munnen och åka ner i magen..
Mmmm.. Inte konstigt att vi kvinnor älskar choklad - det har ju visat sig att choklad innehåller samma ämnen som  produceras i kroppen när man är kär!
WOW, så det ultimata är att vara kär och käka choklad - samtidigt!
Hihi..

//
Trevlig fredagskväll allihopa...

Å

Kommentera här: