En dikt från förr..

När jag bodde i USA 1999-2000 så var jag tillsammans med en kille som hette Mr. Bond..
Jo, det är säkert! Men det var inte han James Bond, utan Paul Bond.
Vi hade mycket gemensamt men i slutändan insåg vi att vi var allt för långt ifrån varandra ändå. USA är verkligen en helt annan värld och det är svårt att hitta någon med liknande bakgrund som en svensk tjej från Norrland..

Men mycket roligt hade vi under vår tid tillsammans i USA. Vi sprang på klubbar, han filmade lokala rockband och jag dansade och hade skoj!

När jag skulle flytta hem igen skrev han följade dikt till mig:

A FOND FAREWELL
Thanks for the times we shared
Thanks for the joy you brought to me
Thanks for the patience and caring
Thanks for your love

I´ll treasure you always
think of you often
a smile will be on my face
and tears in my eyes

I wish you well in Sweden
hope your life will be bright and full
plenty of friends to love and care for
as you have been to me

So a fond farewell
safe journey and good luck
and I´ll see you again someday

I´ll love you always

Paul Bond

//
Trots att det är så många år sedan, så blir man rörd..

Kommentera här: