Dikt..

Gammal kärlek rostar aldrig.. säger man ju.. Jag tycker inte detta stämmer in vad gäller mina gamla karlar..hihi..
Men däremot på min gamla "hemstad"..
Japp - där gäller verkligen det gamla ordspråket...


Staden i mitt hjärta

Jag längtar efter att släntra genom Vasastan

Följa raden av caféer, se alla glada ansikten


Vill promenera på kullerstensgatorna i Haga

Botanisera i alla dess mysiga butiker


Vill kämpa mig upp till Skansen Kronan

Som så många gånger förr


Låta blicken svepa över staden

Och känna den lycka som fyller mitt hjärta


Längtar efter mitt älskade Majorna

Från Stigbergstorget till Kungsladugård


Vill följa gränderna i Slottskogskolonin

Lé åt miniatyrhusen och alla fina namn


Vill ta spårvagnen till Långedrag

Kika på alla vackra villor längs min resa


Vill åka ut till Tjolöholms Slott,

Insupa atmosfären och drömma mig bort..


Vill vandra längs kajen på Eriksberg,

Imponeras av Stena som tar sig fram under bron


Sitta på Villans uteservering

Och minnas min tid där..


Kliva på Älvsnabben och puttra på

Åka zick zack mellan fastland och Hisingen


Låta mig imponeras av operahuset när jag kliver av

Smeka Barken Viking med min blick


Sätta mig på caféet i hamnen

Smaska på min glass och njuta av stunden


En del av mitt hjärta är kvar hos dig för alltid

G Ö T E B O R G

1 Annette:

skriven

Hä' bar' å' ring när vi skall hämta på flyget...!
KRAM:
Nettan och Niklas

Kommentera här: