En underbar dag..

Hej på er alla,
Så vaknade vi upp till en strålande vacker, frisk och solig dag!
Trots att vi drog fötterna efter oss på morgonen så hann vi ändå med en utflykt i skogen FÖRE lunch! : )
Blåbärsplockning, klippklättring och traskande i skogen stod på agendan.. Vi hade det så mysigt och jag kom för en gångs skull ihåg att ta med mig kameran! Tjohooo vilka vackra bilder. Färgerna sprakar så här års och när solen dessutom behagar lysa - då är lyckan fulländad.



Beatrice, plockar koncentrerat skogens blåa pärlor - MUMS!




Här kikar hon upp! Jag tror att både kidsen, Jonas och jag hade lika kul på vårt "äventyr"!




Alma, glad i hågen var lika glad för sin burk, som för själva blåbären..
Många slank ner i magen istället för i burken.. ; )




Till en början var det inte fler än så här...





Vårt "mission" var att plocka blåbär till BÅDE blåbärsmuffins och blåbärspaj..
Barnen ville ha muffins.. medans jag och Jonas är barnsligt förtjusta i paj.. Mummms..
I Beas mugg kunde man hitta så här mycket blåbär!




Lillsnuttan och jag...




Äääälskar att fotografera och som värsta japanen drog jag fram med min Samsung i högsta hugg..
Här tänkte jag fota ett blåbärsris, men insåg sedan att det var mest ris.. och ETT blåbär som blygsamt kikar fram..
; )




Gav mig på ett lingonris istället och detta blev resultatet..




Sedan sprang jag ikapp min älskling som letade svamp lite längre bort..




Tyvärr en något suddig bild, men barnen var så glada här så jag kunde inte låta bli att ta med den!
Här har dom klättrat upp på en stor sten och var mäkta stolta över det..




Åh.. blåbär..




GIFTIGT!!
På vägen hem gick vi förbi den här flugsvampen, farlig, farlig.. men ack så vacker den blev på bild..



Närbild..




Jag var så upptagen med att fotografera och njuta av dagen.. att jag kom lite på efterkälken och lyckades få denna rara bild av Jonas och döttrarna..
: )

Forts följer..





Kommentera här: