Absolut sämsta dikten

Som jag någonsin har producerat.. låter som följer..


Året som gick - den rätte jag inte fick

2008 har snart passerat

Mången man har mig attraherat

 

Men få har fått mig att falla

Vem ska älskling mig kalla?

 

Den rätte var svår att finna

Omöjligt att under 2008 hinna

 

Om han inte snubblar in

Under morgondagen min

 

Kanske en stuggranne till mor och far

Som kommer för att låna ett saltkar?

 

Så ser han mig i soffan sitta

Och kan inte sluta titta

 

Slår sig ned alldeles intill

Och frågar om jag vill

 

Bli hans fru under 2009

”nä, men vi kan gå på bio”

 

En mix av Antonio, George och Brad

Hade inte gjort mig speciellt sad

 

Ja fy sjutton vilken larvig dikt

Tur att den int är på rikt

 

Gott nytt år allihopa

Ska vi imorgon ropa!


 

//

Ibland är det skönt att inte skriva så seriöst!

Tjohooo..


 

Kram
Åsa

Kommentera här: