Flourtanten..

Hej hopp,
Hade ni en flourtant som barn?
Det hade jag!!
Jag vet att det är många gamla Alvikare som läser bloggen.. vet ni vad som hände med våran flourtant?
Liten, brunkrullig tant som kom till skolan.. var det en gång i veckan?
Hon klev in med en bricka fullt med små medecinkoppar med flourvätska i.. Alla gjorde grimaser, för inte fan smakade det gott..
Men vilket bra skydd det gav! Tack kommunen, för att ni ställde upp med en flourtant. Jag har knappt haft några hål alls i mina tänder.. och får för mig att det delvis beror på tanten i krulligt hår.. eller vätskan hon gav oss alltså.. Hahaha..
När alla fått sin kopp/mugg sa hon käckt; "Och så låter vi som tvättmaskiner nu, barn!"...
*fnissar*..

Varför har man tagit bort den här suveräna servicen? Snacka om att hjälpa till att bygga upp skyddet på våra barns tänder. Helt genialt!

Jag röstar för ett framplockande av alla krulliga flourtanter i vårt land! NI BEHÖVS!

: )
1 nilla:

skriven

HA HA HA Flourtanten, jag minns vad äcklit det var. Men det gav nog ett bra skydd för jag har heller knappt haft ngt hål. Jag minns att jag tyckte de var så orättvist att alebarnen slapp . Visst spotta vi ut de i muggarna sen, gick flourtanten och samla in dom då?????

2 Mattias:

skriven

Vilket härligt jobb!! Tänk att ha det i sin CV :-)

3 Jonas:

skriven

Men var det inte så flourtanten så ut på min skola med? Undrar...



Kanske det var samma Flourtant i hela Sverige, jagmenar det är ju samma Jultomte!?!

Kommentera här: