Rapport från hemmet..

Tjolahopp,
Det blev en riktigt bra dag i butiken, trots det regniga vädret.
Mammakläder och tillbehör har ökat rejält och jag inser att mammaordern måste läggas NU. Det har inte kommit in tips och önskemål från er där ute så jag går på erfarenhet och magkänsla.   : )

Jonas fick upp Sovgunga och det blev kanonsnyggt. En underbar uppfinning som jag ska presentera i ett alldeles eget inlägg senare.

Barnen var så medgörliga hela tiden, dom lekte kontor nere i köket och sedan fick dom spela på burkar.nu  (prova den sajten. Massor av gratisspel för kidsen!).
När vi stängde drog vi på Storheden för att köpa en maskeradkostym åt Beatrice. Nyckelpiga ville hon vara och hon hade redan sett ut dräkten på Rusta. Svängde sedan in på ICA Maxi och handlade lite matvaror. Mötte Åsa bakom matdisken och vi växlade några ord. Alltså inte gurra jr-Åsa utan en gammal arbetskamrat från tiden på flygstationscaféet.

Hem, grejjade på lite och sedan tog jag Beatrice till sitt maskeradkalas. Ett "kvällskalas" minsann (17-19) och tacobuffé..
Shit, vad stor min förstfödda har blivit!! Man hänger ju inte med!??
Hem igen. Vilade på sängen. Alma kollade Bompa. Sen iväg och hämta Bea igen. Dom hade haft jättekul. "Vi har mest ätit" sa Beatrice. Det kanske är något att tänka på till de egna barnens kalas i framtiden. Mindre käka och mer lek.
Vi brukar servera bara fika och sedan ha lite lekar. Men det är klart, har man middag.. så vill man väl ha efterrätt också..
Hm.. men det kanske räcker med någon torrkaka? Eller en bulle? Eller BARA glass? Ibland tror jag att många av oss föräldrar överproducerar vid barnens kalas.. Barnen gillar ju fika visserligen.. men dom ÄLSKAR att leka!
Det ska vi inte glömma!

: )

Nu ska jag njuta av egentid.
YES

Kram
Åsa
1 Månkan:

skriven

:) hade du nån tanke (där och då) att slinka in på Jysk och kolla in de billiga 5-meters tygerna :)

Kommentera här: