God Morgon - Torsdag

Tjenixen där ute,
Åh wow redan torsdag! Vad härligt!!
Längtar efter min Jonas.. som jag äntligen får träffa imorgon..   : )

Mamma har gett mig ledigt på lördag, då hon ställer upp och tar butiken - TUSEN TACK kära mor!!
Ska bli underbart att umgås med storfamiljen (jag, Jonas, hans kids och mina kids)!

Morgonen hemma?
Beatrice trilskades först med att gå upp.. och mamman tänkte för sig själv; "HUR ska det här sluta".. Men med tanken "play it cool" i huvudet.. såg gick det riktigt bra. Upp kom hon, klädde sig gjorde hon och åt frukost gjorde hon också!
På väg till skolan kom hon på att det var bad och eftersom dom har simlektioner nu så ser hon inte fram emot det alls..
Hon nästan hoppades att jag hade glömt badkläderna (det kunde jag höra på hennes röst). Men jag är lite med på hur hon känner; hon vill gärna KUNNA simma, men att lära sig kan kännas lite motigt.. Hoppas att det går bra idag i alla fall.
Sådan TUR att det går som en dans med läsningen då! Hon bara läser och läser.. och har förstått att läser man fel, då tar man bara om det igen. Ingen fara på taket. Hon är verkligen grymt bra på läsning! Där kan jag se att intresset och lättheten för bokstäver/språk/läsa/skrift går i arv..  Tjohooo! Något bra man har bidragit med där.. *fnissar*..

Nu ska jag hitta en fin plats för Kerstin Westins fina "doptavlor"!

Tjilevippen,
Åsa


Kommentera här: