Rapport från det Forssellska hemmet..

Stängde 17.00, hojjade Kungsgatan upp, vinkade glatt till mina vänner utanför Kärleksbutiken och vek sedan av, längs Lulsundsgatan..
I höjd med Järnvägsesplanaden ringde jag Fritids.. inget svar.. suckade lite men gissade att dom var ute eller upptagna.
När jag cyklade in på skolgården fick jag det bekräftat - dom var ute. Döttrarna kom glatt skuttande emot mig och ropade;
"Mamma, mamma!"....
"Mina små sockergryn" svarade jag sådär fjolligt som bara en kärleksfull förälder gör..
: )

Alla tre hojjade mot Lingonstigen. Stannade till på ICA. Drog in för att handla det nödvändigaste.. ägg & ost (till carbonaran), bröd.. och så lördagsgodis (livsviktigt tycker döttrarna)... hahaha..
Träffade på Beas närmaste vän Natalie och hennes mamma.. vi har precis som alla andra föräldrar (som har barn på B-viksskolan) börjat fundera vilken skola vi ska välja, om B-viksskolan nu läggs ned.. Inget är ju 100% bestämt, vad gäller nedläggningen, men jag som gillar att ligga steget före - tänker göra det även denna gång.
NLV eller Montessori - det är frågan.
Jag och Natalies mamma Anna-Lena har vägt lite för och nackdelar kring de båda skolorna.. Vad vi kommit fram till?
Eehhh?.. att båda är bra.. verkar det som...
*suckar villrådigt*
Natalie och Beatrice säger att det viktigaste för dom, är att dom hamnar på samma skola (och samma klass menar dom givetvis)..
Nåväl.. vi får fundera lite kring det där.. (ev val av skola) och höra lite med de andra klasskamraternas föräldrar..

Fixade pasta och bacon (plain) till kidsen och "piffade" sedan till resten av maten till Pasta Carbonara. Mums!
Beatrice ville smaka av Carbonaran och insåg att det var jättegott! Hon tog t.o.m mer mat!
Alma försvann på toa en sväng och kom sedan tillbaka och åt väldigt lite.. *suckar*.. hm.. det är 2:an som spökar igen antagligen..
Älsklingen dök förresten upp precis när jag kommit hem och hjälpte mig med dukning och sånt. Han tog dessutom hela disken OCH servade mig med ett vinglas till maten.. sicken man va?!!
; )

Ha en underbar fredagkväll - jag är säker på att du förtjänar det!



Kram
Åsa

Kommentera här: