Stadspuben i Luleå

Jag minns...
När jag och väninnorna stod på Pubterrassen och vrålade studentsången..

Jag minns..
När alla vi brudar från Café Biggles hade personalfest och det blev någon öl för mycket.. på samma terrass..

Jag minns "Sommarmixen".. när man lallade runt mellan "Kotten", "Roxy" och allas vårt kära "Stadspuben"..

En pub som hade allt; fint folk, vanligt folk och en del drägg..
; )

En pub som bjöd på livemusik, pilkastning och sjaskiga raggninsrepliker från halvfulla (läs helfulla) män..
En pub med historia. En pub som var/är KULT.

Någon fler än jag som vill dra igång Stadspuben igen?


Förmodligen en av dom mest enkla, men även en av dom mest igenkända loggorna i hela Sverige!!

Min vän A.. ruvade på en skatt från just Stadspuben..

Kolla in här:
(Den är lite blekt, har några fläckar och trycket är spräckt.. men vad gör det? Jag ska fasen rama in den!)
*skrattar*


Stadspuben för evigt i mitt hjärta..
: )

Här kommer bilder från gruppen "Stadspuben i Luleå", som finns på Facebook. Där jag är given medlem!


Året är 1989 har jag läst mig till..


VILL HA, VILL HA!!
Vilka rariteter..
1 Annette:

skriven

Inte nog med det... Den logon förde oss samman, i Spanien - minns du?

KRAM//Annette

2 Tom i USA:

skriven

Jag kommer ihag nar nagon spred ett rykte om att Johnny Winter skulle lira pa puben. Det var -89, tror jag. Snacka om ko till puben!! Ingen Winter dok upp.....

3 Peter:

skriven

Ja gud vilka minnen man har från denna tid.....

4 ragge:

skriven

ids inte gå ut något mer!!! Det roliga försvan sitter hemma och dricker.. saknar stads puben

5 Bertil:

skriven

Nostalgi , ojojoj ... saknar.

6 1321 Finnman:

skriven

- Vårt andra hem under ett drygt år, 1988-1989, då jag "lumpade" på Lv7 i Luleå...en fantastisk pub, med bra live musik och trevliga människor.....

Kommentera här: