Middagsproblem..

Tjolahopp, jag har middagsproblem. Vad fasen ska man äta?
Jag vill inget hellre än att SLIPPA laga mat. Jag är less. Jag lagar alltid maten, eftersom jag är ensamstående..
Oh, vad jag kan avundas ni som är två vuxna i hushållet eller ni som är separerade och har barnen varannan vecka..
Ni kan ju slarva som FASEN när ni inte har barnen!!?? Fubbigt.

Själv står man som en mattant och snor ihop något varje dag. Ibland fuskar vi och gör något extra enkelt, men aldrig, aldrig är det någon annan som lagar mat..
Sophunken - kom och laga mat åt mig - snälla!!
Sophunken är ett gammalt skämt från i somras.. det är en fantasiman som är tänkt att rycka ut som en superhjälte och hjälpa stackars ensamstående kvinnor.. Han skulle såklart vara en "hunk".. bara för att få lite extra krydda på vardagen.
Sen har han ett hjärta av guld och hans ENDA betalning, är den ensamma mammans tacksamma leende.
Vilken man... *fnissar*

En kort önskelista för eftermiddagen/kvällen:

1. Någon annan hämtar hem barnen
2. Någon annan har lagat middag
3. Någon annan diskar och plockar undan
4. Någon annan städar
5. Någon annan sätter på en tvätt och hänger den sedan
6. Någon ligger och håller om mamman i soffan när barnen har somnat..

Är det höga krav???
*skrattar*
1 Månkan:

skriven

..är det kanske samma "någon" som aldrig plockar undan på jobbet och samma "någon" som inte tar bort luddet i torktumlaren.. :D



Klart det är tråkigt -men vad är alternativet?



Hujja, man har ju lagat mat/städat/tvättat sen man var 16 och flyttade hemifrån så nog fan e man less!

2 Lisbet:

skriven

Höga krav... knappast. Fast jag skulle såååååå gärna laga mat åt min plutt varje dag om jag så bara fick betalt i härliga, varma spontana barnkramar. Det där med tvätten däremot, det får gärna sophunken sköta

Kommentera här: