Rapport från det Forssellska hemmet..

.. jaha, då fick man smaka på vardagen igen då..
Stängde butiken och cyklade järnet hem.. kommer fram svettig och andfådd.. men åååh vad kidsen blev glada!
Vi kramades en stund och jag kramade även om mormor (min mor) och tackade så mycket för all hjälp.. ni är ovärderliga, mamma & pappa!!

Dagens ros går oavkortat till er!

Sa hejdå till min mamma och sedan började jag med middagen. Halvfabrikaternas drottning slog till igen. Icas köpesköttbullar & makaroner. Kidsens val och jag blev lättad.. fort & lätt fixat..
Inte vet jag om det var värmen eller kanelbullarna dom ätit under eftermiddagen, men några gigantiska mängder mat gick inte ner i deras små söta magar..
Jaja..

Sen var det dags för bad och dusch. En i taget. Alma var först ut. Växlandet gick smidigt.
Parallellt har jag sorterat ut urväxta/blekta/vridna plagg ur deras garderober och gjort ganska fint där nu.. sen var det dags att diska.. och sen var det dags att packa upp deras väskor.. DET var tråkigt.. bläää..
Och sånt håller "varannanveckasföräldrar" på med varannan vecka - året runt?.. det där med att bo i väska, är inte min grej.. vare sig för kidsens del eller min egen.. fast nu är det ju så, att sånt väljer man inte alltid själv. Livet blir som det blir..
Nåväl. Nu är det uppackat (det mesta).. jag far runt här och plockar, donar och sorterar som aldrig förr..
*skrattar*

Barnen tycker att det är sååå skönt att vara hemma (man minns ju själv känslan!) efter att ha spenderat en hel vecka borta.
"Jag har längtat efter dig mamma", sa Bea flera gånger.. var på hon pussar mig på kinden.
"Åh vad skönt att höra din röst igen", sa Alma vid middagsbordet..

Nu är mina telningar under mammas vingar igen.
Allt är som det ska.
Vi har lärt oss att det är nyttigt att vara ifrån varandra, men vi har också lärt oss att det är underbart att få vara tillsammans igen!
: )

"Det bästa med att vara borta, är att komma hem"
(eget citat)

Tjing tjong,
nu fortsätta..

Åsa
1 Jesper:

skriven

Jag önskar jag hade barn.. :S

Då hade man alltid haft och göra...

Som det är nu... Måste STÄDA, DISKA, DAMMA, BÄDDA, LAGA MAT.. ja, hela fadderullan.. men suck vad jobbigt allt är när man inte måste passa någon annan än sig själv

Kommentera här: