Jag filosoferar om väder & klimat..

.. visst är det underbart med skärgårdsluften, men nog blir man lite trött så här framåt kvällen.. plus att det har varit rätt varmt och kvalmigt idag..
Fast jag vill inte klaga, hellre sol och varmt än kallt och blåsigt.

I eftermiddag satt jag och Peter och kollade på gamla foton som finns sparade i diverse filer i laptopen. Bland annat vinterbilder.. och vet ni vad?.. jag får fasen ångest när jag ser vinterbilderna.. jag är INGEN vintermänniska och ofta känner jag att jag bor i fel landsända.. eller fel land?.. men vad att göra, när dom man älskar och firman man brinner för, finns just precis här..?
Min förhoppning är att någon gång hamna på grön kvist och kunna resa till mer sol och värme, någon gång under vinterhalvåret. Vore inte det underbart?
: )
För nog har vi vackra vårar här uppe och fina somrar (om än väldigt korta), storslagna höstar och vintervita, gnistrande vintrar.. Det är som många sörlänningar säger; "men ni har ju faktiskt alla FYRA årstiderna".. Tänk, det kan dom avundas oss.. och visst har dom rätt, att verkligen SE när årstiderna skiftar.. det är storslaget, omtumlande och vackert.. Tänk bara hur FORT det blev "sommar", från att ha varit isbeklädda sjöar och älvar.. Imponerande!

: )


Det var ju nyss jag och Alma hade picnic i vårsolen på gården..

//

Kram
Åsa

Kommentera här: