Morgonrapporten - Fredag!!

Åh vad härligt, det är fredag. Yes, yes yes!

Morgonen där hemma gick rätt bra.. Beatrice blev lite sur över att rostbrödet tog slut, men när vi kom på att det fanns fil och flingor blev hon glad igen. Dessutom fick hon ju ta sylt till.. hihi..
Barnen skuttade iväg för att leka efter frukosten och det är som att prata med en vägg, när vi ber dom gå och borsta tänder och hår först, FÖRE dom börjar leka.. *suckar*.. men till slut masade en efter en iväg och fixade det där sista. Sen hann dom leka en liten stund till innan det var dags för mig och döttrarna att dra till Bergviksskolan.

Det är Beatrice och Almas sista dag på Bergviksskolan idag. Jag tackade Almas fröken (för Almas tid med henne) och vi pratade om hur oturligt det var att det blev så här (nedläggningen).. Alma skulle ge henne chokladasken på morgonsamlingen.. hoppas att fröken blir lite glad, för hon är en toppenkvinna hon med.
Beatrice fröken hann jag inte träffa, men vi har pratats vid i telefon och avtackat varandra på så sätt.. hon skulle också få en chokladask, som Beatrice skulle ge henne när dom tågar in i klassrummet..
Jag ska tillägga att Beatrice själv hämtade paketet och skrev "Till världens bästa fröken" på det igår kväll.. det kommer säkert värma frökens hjärta..
: )

Jag samlade ihop alla miljoner grejjer dom hade där; 2 st gympapåsar, 2 st stora påsar/väskor med extrakläder, 1 par regnbrallor, 1 par stövlar... phu..
En sådan tuuur att Peter ställde upp och hämtade upp allt på sin väg från sina barns skola, där han precis hade lämnat av dom. Thanks!

Hojjade in mot stan, mot Vårdcentralen.. dom var sååå gulliga och gav ut en låda blodstickor trots att jag saknade recept. TACK snälla!!

Vidare över till Procurator. Fixade kartonger och påsar.. inte så himla nöjd med påsarna men dom får duga tills jag får nya logga-påsar..
Fick justerat en feldebitering också. Great!
Vi insåg att jag inte skulle få med mig allt på min cykel, så killarna på "utkörningen" ska komma förbi med mina grejjer senare idag. Skönt.

Kom fram till butiken, fixade kaffe, pustar uuuut..

Tjing!

Åsa


Kommentera här: