.. se där!

.. redan känns det bättre..
: )

Efter pratstunder med dotra så verkar det lossna.. nu skriver hon.
Hon ÄR ju så duktig, det gäller bara att få henne att själv tro på det.

Hon kom precis skuttande, med en slutförd läxa.. och STOLT såg hon ut! *ler ömt*
Jösses vad bra den var! Spännande.. nu vill jag ju läsa slutet!!
.. men får tålmodigt vänta, för det blir nästa veckas läxa tydligen..

Hihi..

Bara för att du är så himla fin kära dotter.. så publicerar jag den här dikten igen.. som jag skrev enbart för DIG för ganska länge sedan..

En dikt tillägnad min förstfödda (Beatrice)..

Mitt barn

Tänk att jag har burit dig inom mig,
är det inte fantastiskt, säg?

Sedan dess har åren rullat på
känns som nyss du lärde dig att gå

Gumman, när jag ser på dig
ser jag så mycket av mig

Min envishet har du fått
i stort och i smått

Styrkan att stå för det du tror på
och att visa din svaghet då och då

För ungen min, precis som jag
så är du både stark och svag

En kombination av de båda
ger dig modet att våga

Ty den som vågar visa sig svag
växer sig starkare för var dag..

Jag älskar dig!

//
Mamma

(Skriven av Åsa Forssell 07.11.18)

Kommentera här: