.. "Operation Dagsverke"

.. är något som råder för döttrarna imorgon.. och oturligt nog verkar alla klasser ha samma dag!!??.. jag menar, vet ni hur trång "personalskrubben" på Hafva är??.. i morgon ska alltså jag, mina två döttrar och Malin husera där.. samtidigt!!??..
Så här ser den ut.. jag brukar skämtsamt säga att man kan pissa, surfa, diska och micra mat - samtidigt!
*skrattar*
; )
Jag hade önskat att dom kunde ha haft "operation dagsverke" på OLIKA dagar.. *suckar uppgivet* ..
Inte kan Peter ta den ena till sitt jobb heller, nej så här små barn får inte ens vara där.. Så vad gör man?
Jo, man har inget val, utan jag får ta dom med mig.. båda två, till butiken.
Så många lördagar som dom har hängt med mig, sedan jag öppnade butiken, så är det ju inget nytt direkt.. vi är helt enkelt vana att trängas tillsammans.. hihi..
Jag får dela upp sysslorna lite och försöka sätta dom i arbete.. det ska nog gå vägen.
Som TUR är går Peter förmiddagsvecka och kan hämta hem dom redan vid 14.30-tiden.. det hade blivit en aning drygt att kämpa på till 17.00...
: )
Så här har det sett ut tidigare, när barnen följt med mig;
(mixade bilder, ej i kronologisk ordning)
Alma gästar butiken när den låg uppe på Storgatan 7.
Som tur är så har det alltid funnits spännande prylar att leka med.. hihi..
: D

Alma & jag leker med kameran i provrummet uppe på Storgatan 7.
: D
Beatrice i busskuren på Kallkällan, en lördag när vi är på väg in för att jobba.
Jag är mycket stolt över mina döttrar som har stått ut med att hänga med till butiken, så många gånger..
Tack, mina fina pärlor!
: )
.. bonusdottern Ebba & äldsta dottern Bea kikar på film i butiken, en lördag när Peter hade innebandyturnering.
: )
Alma igen, i butiken på Kungsgatan 25..
: )
.. på kassadisken.. gör grimaser.. hihi..
: )
.. i butiken på Kungsgatan 25.. en lugn stund en lördag.. alla brudarna Forssell!
: D
.. nu i vintras.. Bea testar "Jakobs Stege"..
: )
.. en lördag förra sommaren.. kidsen leker i "lekhörnan" i butiken..
: D
.. några pussar brukar vi också hinna med, fast vi jobbar!
: D
.. förra sommaren, Alma checkar in dinosaurierna..
: )
.. fikastund i butiken..
; )
.. så som ni ser.. dom har hängt med förr.
Mina pärlor!
//
Åsa

Kommentera här: