Kämpigt med matteläxorna?

Vi har det ibland. Så är det bara, en del har lättare för matte, medan andra har lättare för språk, bild eller praktiska ämnen..
Jag vill bara tipsa er andra om ett "inlärningssätt" som har varit GULD VÄRT för min äldsta dotter (och kommer säkert att bli för den yngsta också).
Gå in på; Årstaskolan och klicka in dig på "Kunskapshubben" (fliken högst upp, längst ut till höger).
Sen väljer du "Ämnen" - "Matematik" - "Matematik med musik".
Då kommer du till en sida där du finner 3:an-9:ans gångertabell - i sångform!
: )

Äldsta dottern har haft otroligt mycket hjälp av dessa och dessutom är det ett roligt och kreativt sätt att lära in gångertabellerna på!
Gå in där!
//
Tips från coachen
; )
1 Frida:

skriven

Shit! Jag fasar för det dag då jag måste hjälpa barnen med matteläxan, jag är pinsamt dålig på matematik.



Jo det blir en ganska ordentlig flytt. Jag har hela min släkt nere på västkusten och i skåne och Jannis jobbar ju nere i mellan- och södra Sverige så egentligen har vi ingenting här i Luleå. Men jag har ändå börjat känna mig väldigt hemma här, fastän vi inte ens bott här i ett år, så det ska bli jobbigt att flytta :/

Kommentera här: