Hemma på 157:an

.. och här har man knappt varit sedan lunchliret (!).. efter lunchen gick hela familjen (utom pojken E, som valde att stanna hemma) över till Stanges för lite kaffe, surra & samkväm. 
Det var så härligt att få träffa Heidi & Micke igen, känns som att det var "länge" sedan, med våra mått mätt i alla fall.. hihi.. deras hem är alltid så varmt och hjärtligt. Man känner sig som hemma, på en gång.
: )
 
Efter surrstunden var det dags för storhandling direkt, så vi styrde stegen mot garaget och tog bilen till ICA Maxi.
Några andra snabba ärenden fixades, när vi ändå var i farten!
Kyl, skafferi och frys har fått sig en påfyllning och det känns tryggt och bra inför älsklingens eftermiddagsvecka.
Jag ogillar eftermiddagsveckan (som ni vet), för då är det jag som får stressa hem och sno ihop något ätbart åt mig och alla barnen.. som tur är brukar vi väva in några "slarvisar".. hihi.. 
Fast just i morgon - blir det kyckling till middag! Den ligger redan och myser till sig i marinad.
: P
 
Väl hemma igen, packade vi upp varorna och sedan skyndade jag ut på en promenad med Nero. Han var för övrigt sååå glad över att se oss när vi kom hem! *ler*
Älsklingen och pojken E fixade sedan middagen medan jag var ute med hunden. Bra jobbat killar!
 
Vi har nu käkat, plockat undan, fixat med nästan all disk, startat en ny tvättmaskin och äääntligen, kan man chilla lite.
Gud så skönt!
: D
 
Ha en skön söndagkväll - det har jag!
 
 
//
Kram
Åsa

Kommentera här: