.. kvällen den kommer..

.. och preciiis när jag tänkte runda av och gå och lägga mig, kom jag på den fantastiskt braiga (bra ord va?) idén att dra på mig Kosslurarna och YouTub:a lite favoriter.. bara en liiiten stund.. jojo..
; )
 
Efter några låtar från 2000-talet, halkade jag plötsligt långt, långt bak i arkivet.. 1988 närmare bestämt.
Tiden då jag träffade min 1:a kille, Magnum-låtar spelades frekvent, VM-seglingarna ägde rum i vår vackra stad, man handlade mjölk, bröd, fil och andra förnödenheter på "Snabbis" (i alla fall om man bodde på Bergnäset), det fanns kvarterspolis, 2 kiosker (fullt utrustade med en VHS-hörna med filmer för uthyrning), alla visste vem "Åke" var, man tog cykeln överallt, "Sjöslaget" var sommarens största grej med kändisar som tex Bob Dylan (det ni!), man gick iklädd BALL-tröja, stentvättade jeans (gärna med ett smalt skärp i midjan) och tubsockar, med fötterna i seglarskor.. eller varför inte en rutig blus, med en snusnäsduk "tvinnad" och sedan lagd runt halsen.. det var da shit!
 
Jajamän serru!
: P
Jag minns..
 
*ler*
 
 
 
Nä, nu är det dags att nattrasta hunden och komma sig i säng..
*sa hon motvilligt*
 
//
Natti natti
Åsa
 
 
 
 

Kommentera här: