Tankar om graviditet o barn.. (forts)

Det är rätt skojjigt med graviditeten och kroppens förändring..  som gravid kvinna går man igenom olika faser..
Ungefär så här såg det ut för mig (och säkert för många andra)..

De olika faserna under en gravditet

1. Åh vad kul jag är gravid - kan inte magen börja växa!!

2. Jahaa, nu har magen växt lite grand men jag ser mest "småtjock" ut (tyckte vi då.. men vänta bara..)

3. Åh äntligen - magen har vuxit så pass att den är lite mer "hård" och ser ut som en gravidmage!
De följande 4 veckorna kring den här fasen är bäst! ... för sen kommer nästa fas..

4. Men GUUUUUD, vad magen växer - och kilona bara ökar och ökar.. Hur stor ska jag bli?

5. Buuuääää, guuud vad jag är tjock.. Jag känner mig fet som en flodhäst och att vara sexig ska vi inte tala om.. Sex har jag inte alls lust med i den här fasen..
När är det här klart??? När kommer ungen ut???

//
Någon mer som känner igen sig?
Jag vill absolut inte "skrämma" er som går igenom en graviditet just nu. Så här behöver det inte kännas för alla, en del mår kanon hela vägen, blir inte speciellt stora och har sex ända till slutet..
Jag var dock (tyvärr) inte en av dem.

hihi..
Å

Kommentera här: