God Morgon, God Morgon

Vad är det med Måndag-mornar..? Det är liksom extra kämpigt att stiga upp, tycker jag.. Men efter att ha varit igång ett tag så släpper den värsta tröttheten.

Snorhalt ute idag, bussen fick snigla sig fram i backen ned mot Södra Sunderbyn (jojomensan, min morgontur åker via Sunderby Folkhögskola).. Ingen direktbuss här inte..
Jag är tacksam för att chauffören tog det försiktigt, hade ingen lust att råka ut för en olycka.

På plats i butiken var det fullt ös, fakturor att betala, rapporter att arkivera, städa mm...
Till min besvikelse ser jag att mjölken har gått ut den 8 oktober.. typ en vecka sen!.. isch..
Det var bara att traska iväg till Konsum, där det för en gångs skull inte var en kö på 6 pensionärer som skulle påpeka rabatter och tjorva..
Härligt med flyt!

Jag har nu intagit min första morgonkopp med kaffe och den är som ni vet..?.. just det - helig..
Avnjöt den tillsammans med en bit av Lindts mörka choklad med apelsin i... Som bara råkade slinka ned i varukorgen på Konsum..
Men gott det var det!

Nu väntar påtår, packning av order och en spännande dag!

Allt gott

Å

Kommentera här: