Morgonrapporten - Tisdag!


Peter och Emil drog iväg i förväg.. jag och brudarna valde att ha sovmorgon. Såklart! Snart är ju sovmorgon ett minne blott... buuuäää...
07.30 gick vi upp. Alma hade varit vaken ett bra tag då. Hon klagade först på att hon hade lite ont i magen och hon verkade lite rädd att hon skulle börja må illa.. men vi tog det lugnt och det släppte. Hon åt sin frukost tillsammans med alla andra och sedan gick allt bara fint.

Diskhon var överfull och jag ville bara ha bort det - så jag DISKADE, nu på morgonen.. DET brukar jag inte hinna.. men vad sjutton, vi har ju inga skoltider att passa än.. så jag passade på.
Jag och Ebba gick, mina döttrar cyklade. Vi sa hejdå vid B-viksskolan. Kramkalas. Alma såg glad och välmående ut. Mamman pustade ut..

Jag och Ebba traskade vidare. Barnen på hennes skola var ute. Jag växlade några ord med fröknarna och sedan hojjade jag iväg.
JÖSSES, ännu en kvalmig, het dag.. vad är detta??.. åska och regn har dom lovat och kanske är det lika bra, för att ladda ur spänningarna som härjar i luften. Jag har fasen skallebank.
Igår hade jag yrsel flera gånger och det var riktigt skönt att höra en av Ebbas manliga fröknar uttala sig om samma sak..
För det ÄR inget märkligt att känna sig småsnurrig när det är så här varmt och kvavt.
Vi behöver lite klarare och mer lättandad luft!
: )

Har varit och bankat pengar.. sneddade över vårt en gång så fina centrum.. som numera ser ut som en byggarbetsplats.. *suckar besviket*... jaja, dom jobbar ju på att göra vår gata finare - så det är bara att hålla ut.
Inte konstigt att vi centrumbutiker har tappat extra mycket till Storheden denna sommar..

Nu ska jag sätta på kaffe och ta mig an det ljuvliga, administrativa arbetet....
*skrattar*

Tjolahopp & ha en bra dag!

Åsa
1 Lena:

skriven

Hej Åsa!

Skulle vara roligt att se bilder på skyltfönstrena :)

Bra blogg!

Kommentera här: