Kallkällan (20.10)

.. kidsen har jobbat på med kvällsrutiner.. ett lättare kvällsmål, duschning, tandborstning och sedan har jag lyssnat till deras läxträningar.
Alma har läst ganska mycket längre i läseboken, men vi upprepade ändå "Leka & läsa" (hette det så).. hihi.. för att få in flytet i läsningen. Jag tycker hon är görduktig!

Gick sedan in till Bea, som följt mitt råd och låg och pluggade "Veckans ord" (*stolt mamma*)... jag förhörde henne på ett lekfullt och roligt sätt och hon prickade in alla orden!
: )

.. tar mig en kort paus vid laptopen, sedan ska jag pussa barnen gonatt.
Imorgon måste vi gå upp TIDIGT.. Utvecklingssamtal med Bea och hennes fröken redan 08.00.. jag ville så gääärna ha en 08.30-tid, men det fanns ingen att tillgå..

När utvecklingssamtalet är över blir det en ärenderunda som heter duga och till min hjälp har jag "chauffören", till lika min älskling Peter.. TACK honey för att du agerar Taxi Nilsson imorgon. Du är en klippa och utan dig att luta mig mot hade livet varit ack så tomt. Du är världens bästa sambo, på alla sätt och vis.
*lycklig*


(Honey & jag)

Hoppas ni alla får en fin afton,

Åsa

Kommentera här: