Produktbilder från leverantörer

Sitter och laddar hem produktbilder från Maxomorra.. jag måste ärligt säga att bilderna är ganska dåliga.. för att inte säga jättedåliga (!).. en del i alla fall.
Här åker jag på att fotografera en del själv, med min lilla "sketna" kompaktkamera.. Jag fattar inte varför man inte satsar liiite mer på att ta bättre produktbilder? Jag menar själva plaggen är ju sååå snygga i verkligheten!!
Tycker att Småfolk också slarvar med sina bilder.. de fotar ibland i konstiga vinklar och plaggens vackra färger framkommer inte, utan bilderna känns oskarpa..
Kalla mig pedant, men jag stör mig på det. Megamycket.
Nåväl, tänkte få ut lite av Maxomorra-kläderna i webshopen under kvällen, så bilderna får duga "för nu".. men inser att jag får vänta med att lägga ut barnkläderna tills imorgon! Jag har inte all info jag behöver, för att göra det här hemifrån.. men jag ska jobba på effektivt imorgon bitti - jag lovar!
: )

Jag ska visa er hur stor skillnaden kan vara, vad gäller produktbilder.
Produktbild från leverantör;
Bilden visar en body från SMÅFOLK (gammal kollektion)..
Kontra min egenfotograferade bild;
.. tycker färgerna kommer fram betydligt bättre på min egna bild..
Eller vad säger ni?
: )

Produktbild från leverantör (se ovan)..
Egenfotograferad bild..
Som sagt.. en viss skillnad finns det ju.
: P

//
Å
1 Jenny:

skriven

Du har en bloggaward att hämta på min blogg!

Kommentera här: