Ett annorlunda besök

Idag, efter vistelsen på isvägen & Gråsjälören, fick barnen hämtning av Peter (i Södra Hamn) medan jag valde att promenera hem. Jag kände att jag behövde lite tid för eftertanke.. ladda batterierna.. och få fortsätta njuta av dagen.
Jag tog en rejäl omväg.. vandrade genom stan.. satte mig på en parkbänk i lä intill en husvägg, på en tvärgata bakom Teliahuset. Det var så skönt att sitta där. Lugnt och stilla.. och solen värmde mig så gott (tur att jag hade solskyddsfaktor!).. aaah... 
 
Sen tog jag vägen om kyrkogården och besökte vår familjegrav. Många av gravstenarna är fortfarande översnöade, men en av de två gravstenarna vid vår familjegrav stack tappert upp.. det såg riktigt vackert ut;
John var min farfars far. Även min farfar (Sten-Olov) och min underbara farmor Anna-Lisa ligger här, fast under en egen sten, som står intill. (Den var dock översnöad fortfarande).
Jag saknar mina & farmors pratstunder om livet & Luleå, förr & "nu". Det var så intressanta samtal! Ibland visade hon gamla foton. Jag älskade dessa stunder!
: )
 
//
Kram
Åsa

Kommentera här: